ResMeds nya näsmask höjer ribban för komfort och prestanda

Mask med minimal ansiktskontakt ger en ny nivå av komfort

SAN DIEGO, 3 sept, 2013 – ResMed, ett innovativt och banbrytande företag inom produktutveckling för behandling av sömnrelaterade andningsstörningar och andra andningsbesvär, introducerade idag en ny näsmask, Swift™ FX Nano, som är avsedd för behandling med positivt luftvägstryck (PAP). Masken, som nu finns tillgänglig i USA, utgör ett viktigt genombrott inom näsmaskområdet.

"Genom att kombinera huvudbandskonstruktionen hos en näskuddemask med den överlägsna förslutningen hos en näsmask har vi skapat en produkt för patienter som vill ha en effektiv mask som täcker mindre av ansiktet," sade ResMeds vice-vd för Sleep-Disordered Breathing, Jon Yerbury.

Swift FX Nano näsmask - en kombination av de bästa egenskaperna hos näsmasker och näskuddar

ResMeds näsmask Swift FX Nano har en ny patentskyddad konstruktion, med en mask som är liten och diskret utan att man behöver använda stela ramar eller pannstöd. Resultatet är en mask som mer liknar en näskuddemask, men som ger den överlägsna förslutningen och prestandan hos en näsmask.

Swift FX Nano näsmask är lätt att använda, ha på sig och underhålla, och inkluderar flera funktioner som gynnar compliance:

Huvudband som bara behöver ställas in en gång, vilket förenklar tillpassningen av masken efter som det bara finns två justeringspunkter. "Lås och nyckel"-funktionen gör att det går snabbt att fästa och lossa huvudbandet

·         Modifierad mjukdel med dubbel vägg som har en elastisk funktion för en stabil och bekväm förslutning.

·         Supersmidig kulled vid slangens koppling till masken, som gör att slangen kan röras fritt i nästan alla riktningar.

·         Ventil som är tyst som en viskning och mjukt blåser bort luften från patienten och hans/hennes sängkamrat

·         For Her-alternativ med huvudband och mjukdelsstorlekar som utformats för kvinnor

"Anledningen till att näsmasker blir allt populärare är att de är både bekväma och praktiska", sade Yerbury. "Swift FX Nano går steget längre genom att vara oerhört kompakt, med en minimalistisk huvudbandskonstruktion och fantastisk prestanda."

Precis som alla ResMed-masker är Swift FX Nano oerhört mjuk och fri från latex.