ResMed utlyser en telefonkonferens och en webbsändning för att diskutera resultatet för andra kvartalet år 2014.

SAN DIEGO, 18 dec. 2013 -- RESMED INC. (NYSE: RMD) meddelade idag att man  torsdagen 23 januari 2014 kommer att tillkännage sitt resultat för andra kvartalet samt halvåret av räkenskapsåret 2014, som avslutades 31 december, 2013. Ett pressmeddelande med ResMeds resultat kommer att skickas ut efter 13.00 PST och företaget kommer att hålla en telefonkonferens och en webbsändning för att utvärdera sina resultat, marknadstrender och framtidsutsikter.

Telefonkonferensen kommer att inledas klockan 13.30 PST och kommer att sändas via webbsändning på ResMeds webbplats på adressenhttp://investor.resmed.com.  Gå till denna sida på webbplatsen 5-10 minuter innan konferensstarten och klicka på ikonen för "webbsändning av resultat för andra kvartalet 2014." Sändningen kommer att finnas i onlinearkivet cirka 30 minuter efter livekonferensen och kommer därefter finnas tillgänglig i två veckor.

Internationella konferenstider:

London

Sydney, Australien (24 januari, 2014)

FÖR ATT DELTA i telefonkonferensen, ring ett av numren nedan minst tio minuter innan konferensen inleds och identifiera dig för operatören:

USA:

847-585-4405

Utanför USA:

+1 847 -585 -4405

Konferensens namn:

Q2 2014 ResMed Inc. Results Conference Call

Deltagarlösenord:

Reprisen av konferensen kommer att finnas tillgänglig cirka 30 minuter efter samtalets slut och kommer att finnas tillgänglig i två veckor på:

USA:

630- 652-3042

Utanför USA:

+1 630-652-3042

Lösenord:

ResMed är ett globalt ledande företag inom utveckling, tillverkning och marknadsföring av innovativa medicinska produkter för behandling och hantering av andningsbesvär, med fokus på sömnrelaterade andningsstörningar. Företaget ägnar sig åt att utveckla innovativa produkter i syfte att förbättra livskvaliteten för de som lider av dessa åkommor, liksom att öka kunskapen bland patienter och vårdgivare om de potentiellt allvarliga hälsoeffekterna av obehandlade sömnrelaterade andningsstörningar.

Ytterligare information kan erhållas genom att kontakta Constance Bienfait hos ResMed Inc. på +1 (858) 836-5971, eller genom att besöka företagets webbplats, www.resmed.com.