Praha-baserte Unimedis oppkjøpt av ResMed

Forholde seg til økt tilgjengelighet for ledende søvn- og ventilasjonsbehandling i Tsjekkia

SAN DIEGO og PRAHA, 2. Des. 2013 – Praha-baserte Unimedis, en distributør av utstyr for behandling av søvnrelaterte respirasjonsforstyrrelser i Tsjekkia og Slovakia, er oppkjøpt av ResMed (NYSE: RMD), en global leder innen søvn- og respirasjonsmedisin.

Tsjekkiske og slovakiske markeder har enestående vekstmuligheter for kjernevirksomheten vår med behandling av søvnrelaterte respirasjonsforstyrrelser og den voksende porteføljen vår innen respirasjons- og kardiologiløsningene våre,"" sa ResMed-Europe President Anne Reiser. "Dette oppkjøpet fortsetter ResMeds fremvoksende markedsstrategi for vekst av distribusjonen. Dette bringer markedsledende søvnrelaterte respirasjonsforstyrrelser og respirasjonspleieløsninger hvor de behøves mest."  I et tidligere eksempel på denne strategien kjøpte ResMed i oktober opp Warszawa-baserte Mediserv, nå kjent som ResMed-Poland.

Helsepolitikken i Tsjekkia endres til å legge mer vekt på compliance og resultater på behandlinger som det gis støtte til,"" sa Tomasz Zarzycki, Commercial Director for Emerging Markets i ResMed-Europe. "Politikken er godt i tråd med ResMeds løsninger, som forbedrer compliance og muliggjør ekstern compliancestyring, forbedring av kvaliteten og effektiviteten til pasientbehandling."

Unimedis fortsetter å betjene hele Tsjekkia og Slovakia under ledelsen av Ondrej Kalas, som forblir hos ResMed som landsleder for Tsjekkia og Slovakia.

Unimedis har alltid gitt enestående service og kvalitetsprodukter for våre kunder og under ResMeds banner, skal vi fortsette med det,"" sa Kalas.

Oppkjøpet ble fullført i dag. Avtalevilkårene ble ikke bekjentgjort.