Den amerikanske helselederen Carol J. Burt nominert for styret i ResMed

Tidligere WellPoint-leder kan by på erfaringer som betalende part, til styret

SAN DIEGO, 2. okt. 2013 – ResMed (NYSE: RMD), en nyskaper og pioner innenfor utvikling av produkter for behandling av søvnrelaterte respirasjonsforstyrrelser, har nominert Carol J. Burt for et åpent verv i styret. Valget avholdes på årsmøtet for aksjonærene den 14. nov. i Sydney, Australia.

Burt er leder i Burt-Hilliard Investments, et privat investerings- og konsulentfirma for helsebransjen. Burt var tidligere Senior Vice President of Corporate Finance and Development for WellPoint, Inc., hvor hun var med på å bygge opp WellPoint som et ledende nasjonalt sykeforsikringsselskap med omsetning på USD 61 milliarder.

”Myndighetene og private sykeforsikringsordninger begynner å innse de betydelige fordelene ved proaktiv behandling av søvnrelaterte respirasjonsforstyrrelser hos de personene de er ansvarlig for” sa ResMeds Chief Executive Officer Michael ”Mick” Farrell. ”Det å redusere kostnader forbundet med behandling av kroniske lidelser som hypertensjon og hjertesvikt får stadig høyere prioritet innen behandlingsforvaltning. Med Burts veiledning vil vi akselerere denne høyere prioriteten og hjelpe de betalingsansvarlige med å forstå bedre hvordan behandlingen vår kan bremse opp og i noen tilfeller reversere progresjonen av kroniske lidelser.”

”Burt er veldig høyt ansett i helsebransjen og har både den praktiske og visjonære erfaringen til å bidra med veiledningen av ResMeds fremtid” sa Ronald Taylor, formann i ResMeds styres nominasjons- og styringskomité. ”Under ledelsen hennes har hun hjulpet selskapet med å raskt skalere opp for å utnytte markedsmuligheter. Vi ser frem til å dra nytte av hennes tjenestegjerning i ResMeds styre.”

Styrevervet som Burt nomineres for innehas for tiden av Michael Quinn, som ikke stiller til gjenvalg.  Quinn tjenestegjorde i ResMeds styre i 21 år.

”Mikes bidrag til ResMed over de siste to tiårene er uvurderlig” sa Peter C. Farrell, ResMeds stifter og styreleder. ”Han har hjulpet ResMed med å modnes og vokse til en global kraft hvis produkter har forbedret millioner av liv i 100 land. Det har vært givende å ha ham som medlem av ResMeds styre.”