ResMed ilmoittaa taloudellisesta tuloksesta 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä

SAN DIEGO, 23. tammikuuta 2014 -- ResMed Inc. (NYSE: RMD) ilmoitti tänään ennätysvoitosta ja -tuloksesta 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä.  31. joulukuuta 2013 päättyneen vuosineljänneksen voitto oli 384,3 miljoonaa dollaria, mikä tarkoittaa 2 prosentin kasvua (1 prosentin kasvua perusvaluutan pohjalta) 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosineljännekseen verrattuna.  31. joulukuuta 2013 päättyneen vuosineljänneksen nettotulos oli 86,6 miljoonaa dollaria, jossa on 11 prosenttia kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosineljännekseen verrattuna.  Laimennusvaikutuksella oikaistu osakekohtainen tulos 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä oli 0,60 dollaria, jossa on 13 prosenttia kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosineljännekseen verrattuna.

SG&A-kulut olivat 111,7 miljoonaa 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä, mikä tarkoittaa 4 prosentin (5 prosentin kasvua perusvaluutan pohjalta) kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosineljännekseen verrattuna.  SG&A-kulut olivat 29,1 prosenttia tuloista 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä verrattuina 28,6 prosenttiin 31. joulukuuta 2012 päättyneellä vuosineljänneksellä.

R&D-kulut olivat 29,5 miljoonaa dollaria 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä tai 7,7 prosenttia tuloista.  R&D-kulut pienenivät 3 prosentilla (5 prosentin kasvu perusvaluutan pohjalta) verrattuna 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosineljännekseen.  Tutkimuksen&tuotekehityksen kulut alenivat Australian dollarin heikennyttyä suhteessa Yhdysvaltain dollariin.

Yritys kuoletti hankittua aineetonta omaisuutta 2,5 miljoonalla dollarilla (1,9 miljoonalla dollarilla, ilman veroja laskettuna) 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä.  Osakepohjaiset kompensointikulut olivat 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosineljänneksellä 10,7 miljoonaa dollaria (7,2 miljoonaa, ilman veroja laskettuja) ja koostuivat osakeoptioihin liittyvistä kuluista, rajoitetuista osakeyksiköistä ja työntekijöidemme osakkeidenostosuunnitelmasta.

31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosipuoliskolla tuotot olivat 742,0 miljoonaa dollaria, jossa on 4 prosenttia kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosipuoliskoon verrattuna (3 prosentin kasvu perusvaluutan pohjalta).  31. joulukuuta 2013 päättyneen vuosipuoliskon nettotulos oli 167,6 miljoonaa dollaria, jossa on 12 prosenttia kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosipuoliskoon verrattuna.  Laimennusvaikutuksella oikaistu osakekohtainen tulos 31. joulukuuta 2013 päättyneellä vuosipuoliskolla oli 1,15 dollaria, jossa on 13 prosenttia kasvua 31. joulukuuta 2012 päättyneeseen vuosipuoliskoon verrattuna.

Tilinvuoden 2014 toisella neljänneksellä tuotot Amerikan ulkopuolella olivat 177,7 miljoonaa dollaria, jossa on 8 prosenttia kasvua edellisen vuoden vastaavaan vuosineljännekseen verrattuna.  Tuotot Amerikan ulkopuolella kasvoivat perusvaluutan pohjalta laskettuina 5 prosenttia. Tuotot Amerikassa laskivat 2 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan vuosineljännekseen verrattuna ollen 206,6 miljoonaa dollaria. Joulukuun vuosineljänneksen liiketuotto nousi 105,0 miljoonaan dollariin, kassavirta oli 84,2 miljoonaa, kun taas bruttokate nousi 64,7 prosenttiin, mitkä kaikki osoittivat toiminnan olevan vankalla pohjalla. Vuosineljänneksen aikana yhtiö myös osti takaisin 1,5 miljoonaa osaketta 74,0 miljoonalla dollarilla osana pääomanhallintaohjelmaansa.

Mick Farrell, ResMedin toimitusjohtaja, sanoi: "'Olemme pettyneitä lukuihin Amerikassa, ja kuten olemme aikaisemmin huomanneet, meillä on kaksi ongelmaa ja ne ovat markkinoiden uudelleenjärjestäytyminen kilpailukykyisen tarjonnan ja kilpailijoiden suurentuneen aktivoitumisen takia. Nyt kilpailukykyisen tarjonnan vaikutus volyymiin Yhdysvaltain markkinoilla alkaa olla kohtuullista, ja alamme odottaa yhdysvaltalaisten asiakkaidemme suunnalta kasvua, jota on jo näkyvissä. On tärkeä huomata, että meiltä on tulossa runsaasti uusia tuotteita ja olemme edelleen optimistisia Yhdysvaltojen markkinoiden tulevan kasvun suhteen.

Farrell kertoi esimerkin yhtiön uusista tuotteista. "Toimme aikaisemmin tässä kuussa Yhdysvaltain markkinoille uuden AirFit™ P10 -sierainmaskin, joka on erittäin kevyt, erittäin hiljainen ja jossa vain kolme osaa, uudet pehmeät ja tukevat QuickFit™-pääremmit ja uutta QuietAir™-teknologiaa. AirFit P10 on 50 prosenttia hiljaisempi ja 50 prosenttia kevyempi kuin edeltäjänsä ja se hajottaa uloshengitysilmaa häiriten mahdollisimman vähän potilaita ja heidän vieressään nukkuvaa.  Se on lyhyesti sanottuna poikkeuksellinen maski, potilailta saatu palaute on ollut erittäin positiivista, ja tulossa on kaksi muuta uutta maskia tämän tilivuoden aikana.

"Toisen vuosineljänneksen aikana Health Surveillance Agency hyväksyi Stellar™-ventilaattorimme myyntiin Brasiliassa. Ja olemme tuomassa markkinoille seuraavan sukupolven hengityshoitoventilaattorialustan Euroopassa tilivuonna 2014, ja sen jälkeen muilla alueilla. Odotamme, että nämä nyt julkaistut ja muut tulossa olevat tuotteet lisäävät kasvua globaaleilla markkinoillamme," hän sanoi.

"Tämän tilivuoden aikana hyödyimme laajasta globaalista eriytymisestämme ja siitä oli seurauksena vakaata kasvua Euroopan tiimeissämme ja kasvavien markkinoiden maissa. Kotihoitoon tarkoitettujen laitteiden myynti Saksassa onnistui hyvin vuosineljänneksen aikana, ja myynti oli hyvää Britanniassa, Sveitsissä ja niissä Euroopan maissa, joissa meillä ei ole tytäryhtiöitä. Olemme tyytyväisiä globaaliin suorituskykyymme, jonka ansiosta pystyimme kasvattamaan bruttokatettamme ja kasvattamaan tuottojamme kaksinumeroisin luvuin tämän vuosineljänneksen aikana," Farrell jatkoi.

"Kasvun mahdollisuuksia on kaikilla maantieteellisillä alueilla unihoidon, hengityslaitehoidon ja sydän- ja hengityselinhoidon markkinoilla.  Keskitymme edelleen parantamaan unenaikaisia hengityshäiriöitä ja hengitysvajausta sekä keuhkoahtaumatautia sairastavien potilaiden elämänlaatua. Tiimimme tehtävänä on estää näiden sairauksien eteneminen, parantaa hoitotuloksia ja vähentää terveydenhuollon järjestelmille maailmanlaajuisesti suuria kustannuksia aiheuttavien kroonisten sairauksien, kuten sydän- ja verisuonitautien hoitoon liittyviä kustannuksia."

ResMedin hallitus on päättänyt tänään esittää vuosineljänneksen osingoksi 0,25 dollaria osakkeelta, joka vahvistetaan 19. helmikuuta 2014 ja tulee maksettavaksi 19. maaliskuuta 2014. Osinko maksetaan Yhdysvaltain valuutassa ResMedin New York Stock Exchange (NYSE) -pörssissä noteerattujen osakkeiden omistajille. Chess Depositary Instruments (CDIs) -osakkeiden omistajat Australian Securities Exchange -pörssissä saavat vastaavan summan Australian valuutassa osingon vahvistuspäivän vaihtokurssin mukaan suhteessa 10:1 CDI- ja NYSE-pörssin osakkeiden välillä.  Koska molemmilla pörsseillä on erilaiset maksu- ja siirtokäytännöt, päivät, jolloin osake noteerataan ilman osinkoa, ovat ennen osingonvahvistuspäivää erilaiset tavallisilla pörssiosakkeilla ja CDI-osakkeilla. Päivä, jolloin osake noteerataan ilman osinkoa on CDI-osakkeilla 13. helmikuuta 2014 ja tavallisten osakkeiden omistajilla 15. helmikuuta 2014. Näiden eroavuuksien johdosta ResMed on pyytänyt oikeutta luopua ASX-säännöistä, minkä ansiosta ResMed saa tehdä käsittelymuutoksia sen tavanomaisten osakkeiden ja CDI-osakkeiden rekistereiden välillä 13.-19. helmikuuta 2014 välisenä aikana kyseiset päivät mukana lukien.

Tietoja ResMedistä

ResMed on maailmanlaajuisesti erilaisten hengityselinsairauksien ja erityisesti unenaikaisten hengityshäiriöiden diagnosointiin, hoitoon ja hallintaan tarkoitettujen terveydenhuollon tuotteiden kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yrityksen tavoitteena on kehittää innovatiivisia tuotteita näitä sairauksia sairastavien elämänlaadun parantamiseksi ja lisätä potilaiden ja terveydenhuollon ammattilaisten keskuudessa tietämystä hoitamattomien unenaikaisten hengityshäiriöiden mahdollisista vakavista terveysvaikutuksista. Lisätietoja ResMedistä, katso www.resmed.com.

ResMed järjestää klo 13.30 (USPT) puhelinkonferenssin, jossa käsitellään näitä vuosineljänneksen tuloksia.  Kokousta seuraamaan haluavat voivat ilmoittautua ResMedin sivustolla osoitteessa www.resmed.com tai puhelimitse 847-585-4405 (kotimaan puhelut) tai +1 847-585-4405 (puhelut muista maista) ilmoittamalla koodin 36303553.   Tutustu ennen kokousta sivustoon ja lataa sovellus (Windows Media Player), joka tarvitaan kokouksen seuraamiseen verkon kautta.  Tallennus on käytettävissä verkon kautta noin 30 minuuttia varsinaisen esityksen jälkeen ja käytettävissä kahden viikon ajan.  Kokousta voi seurata puhelimen kautta soittamalla numeroon 630-652-3042 (kotimaan puhelut) ja +1 630-652-3042 (puhelut muista maista) ja syöttämällä tunnistekoodin 36303553.

Sijoittajat: Tarkempia tietoja antaa David Pendarvis, ResMed Inc., San Diego, puhelimitse numerossa (858) 836-5983; Brett Sandercock, ResMed Limited, Sydney, numerossa (+612) 8884-2090; tarkempia tietoja saatavissa myös yrityksen monikielisiltä verkkosivuilta osoitteesta www.resmed.com

Tiedotusvälineet: Gretchen Griswold, johtaja (Global Corporate Communications) puhelimitse numerossa (858) 836-6789.

Tässä julkaisussa olevat selvitykset, jotka eivät ole tosiasioihin perustuvia, ovat "ennusteita" vuoden 1995 Private Securities Litigation Reform Act -lain mukaisesti. Riskit ja epävarmuustekijät voivat vaikuttaa näihin ennusteisiin, kuten yrityksen tulevaa tuottoa, liikevoittoa tai kuluja, uusien tuotteiden kehitystä ja yrityksen tuotteiden uusia markkinoita koskeviin tietoihin, jolloin todellinen tulos voi poiketa huomattavasti ennakoidusta tai ennustetusta. Näitä riskejä ja epävarmuustekijöitä käsitellään yrityksen viimeisimmän tilivuoden vuosikertomuksessa (Form 10-K) sekä muissa raporteissa, joita yritys toimittaa U.S. Securities & Exchange Commission -viranomaisille.  Nämä raportit ovat saatavilla yrityksen sivustolla.