ResMed on ostanut Prahassa toimivan Unimedis-yrityksen

Kauppa parantaa johtavan uni- ja hengityslaitehoidon saatavuutta Tsekin tasavallassa.

SAN DIEGO ja PRAHA, 2. joulukuuta, 2013 -- ResMed on ostanut Prahassa toimivan Unimedis-yrityksen, joka toimittaa laitteita unenaikaisten hengityshäiriöiden hoitoon Tsekin tasavallassa ja Slovakiassa . ResMed (NYSE: RMD) on edelläkävijä ja maailman johtava uniapnea- ja hengityslaitevalmistaja.

"Tsekin ja Slovakian markkinoilla on valtavat kasvun mahdollisuudet liiketoimintamme ydinalueella, unenaikaisten hengityshäiriöiden hoidossa, ja hengityshoidon ja kardiologian ratkaisujemme kasvavalle tuotevalikoimalle," sanoo ResMedin Euroopan toimintojen johtaja Anne Reiser. "Tämä hankinta jatkaa ResMedin kasvavien markkinoiden jakelun kasvun markkinastrategiaa viedä unenaikaisten hengityshäiriöiden ja hengityselinsairauksien hoidon ratkaisuja sinne, missä niitä tarvitaan eniten."  Tästä strategiasta on aikaisempikin esimerkki, kun ResMed hankki lokakuussa Varsovassa toimivan Mediservin, joka tunnetaan nyt nimellä ResMed-Poland.

"Tsekin tasavallan terveydenhuollon toimintatavoissa ollaan siirtymässä laittamaan enemmän painoarvoa yhteiskunnan korvaamiin hoitoihin sitoutumiseen ja niistä saataviin tuloksiin," sanoo Tomasz Zarzycki, ResMedin Euroopan toimintojen kaupallinen johtaja. "Tämä toimintatapa sopii hyvin yhteen ResMedin ratkaisujen kanssa, jotka parantavat hoitoon sitoutumista ja helpottavat hoidon seurantaa etätoimintona, mikä parantaa potilaiden hoidon laatua ja tehokkuutta."

Unimedis vastaa koko Tsekin tasavallasta ja Slovakiasta Ondrej Kalasin johdolla, joka toimii ResMedin maajohtajana Tsekin tasavallassa ja Slovakiassa.

"Unimedis on aina tarjonnut erinomaisia palveluja ja laatutuotteita asiakkailleen, ja ResMedin osana se tulee jatkamaan samalla tiellä," sanoo Kalas.

Yritysostosta sovittiin tänään. Kaupan ehtoja ei ole paljastettu.