U.S. Health Care Executive Carol J. Burt nimitetty ResMedin hallitukseen

Aikaisemmin WellPointissa toimitusjohtajana toiminut tuo lisää kokemusta hallitukseen

SAN DIEGO, 2. lokakuuta, 2013 – ResMed (NYSE: RMD), joka on innovaattori ja edelläkävijä unenaikaisten hengityshäiriöiden ja hengityselinsairauksien hoitoon tarkoitettujen tuotteiden kehittäjänä, on nimittänyt Carol J. Burtin hallitukseensa. Nimittäminen vahvistetaan osakkeenomistajien vuosittaisessa kokouksessa Sydneyssä Australiassa 14. marraskuuta.

Burt toimii johtajana Burt-Hilliard Investmentsissä, yksityisessä terveydenhuoltoalan investointi- ja konsultointiyrityksessä. Aikaisemmin Burt toimi Corporate Finance and Development -toimintojen varapääjohtajana WellPoint Inc.:ssa, jossa hän oli mukana tekemässä WellPointista johtavan kansallisen terveydenhuoltoalan yrityksen, jonka liikevaihto on 61 miljardia dollaria.

“Hallintoviranomaiset ja terveydenhuollon kustannuksista huolehtivat ovat alkaneet ymmärtää unenaikaisten hengityshäiriöiden ennakoivasta hoidosta koituvat huomattavat hyödyt säästyneinä ihmishenkinä” sanoo ResMedin pääjohtaja Michael “Mick” Farrell. “Kroonisten sairauksien, kuten verenpainetaudin ja sydämen vajaatoiminnan hoitoon liittyvät kustannukset ovat tulossa yhdeksi päällimmäisistä asioista terveydenhuollon hallinnassa. Carol Burtin ohjauksessa haluamme nopeuttaa sitä ja auttaa terveydenhuollon kustannuksista vastaavia ymmärtämään, kuinka hoidolla voidaan hidastaa ja joissain tapauksissa estää kroonisten sairauksien eteneminen.”

“Carol Burtia arvostetaan terveydenhuoltolaitteiden teollisuudessa ja hänellä on sekä käytännön kokemusta että näkemyksiä auttaa ohjaamaan ResMediä tulevaisuudessa”, sanoo Ronald Taylor, ResMedin hallituksen Nominating and Governance Committeen puheenjohtaja. “Hänen johdollaan monet yritykset ovat yltäneet uusiin ulottuvuuksiin markkinoilla. Olemme iloisia siitä, että hän on nyt jäsenenä ResMedin hallituksessa.”

Hallituspaikka, johon Burt on nyt nimitetty, on kuulunut Michael Quinnille, joka ei asettunut ehdokkaaksi uudelleenvalintaa varten.  Quinn on ollut jäsenenä ResMedin hallituksessa 21 vuotta.

“Michael Quinnin panos ResMedin hyväksi näiden kahden vuosikymmenen aikana on ollut korvaamaton”, sanoo Peter C. Farrell, ResMedin perustaja ja puheenjohtaja. “Hän on ollut mukana kehittämässä ja kasvattamassa ResMedistä maailmanlaajuisen tekijän, jonka tuotteet ovat kohentaneet miljoonien ihmisten elämää 100 maassa. Meillä on ollut ilo saada pitää hänet ResMedin hallituksessa.”